Waar gaan de inkomsten heen bij de verkoop van de bijbel?

Gezien de auteur allang dood is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
waar ze altijd heen gaan, de verkoper

Antwoorden (2)

Naar de vertalers en de uitgever. Want er zijn nog steeds talen waarin de bijbel niet verkrijgbaar is. Om dat voor elkaar te krijgen zijn nog veel inkomsten nodig.
Amadea
9 jaar geleden
Bij de bijbel is er geen sprake van auteursrechten. Iedereen mag het 'woord verspreiden'. Sommigen beweren dat onze Lieve Heer het heilige geschrift heeft geschapen, in dat opzicht zou je bewering dat de 'auteur dood is' wel eens verkeerd kunnen aankomen.
Iedereen mag dus het geschrift drukken en er voor vragen wat ie wil. En alles wat je er mee verdient mag je in je eigen zak steken. Of weg geven aan armen en behoeftigen. Wat je wilt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de wat recentere bijbelvertallingen is er wel degelijk nog sprake van auteursrecht.
escape
9 jaar geleden
Ik heb het dan ook niet over het uitgeven van een andermans uitgave. Mijn antwoord gaat over het uitgeven van de oorspronkelijke tekst. Die mag je vrij vertalen en uitgeven en dan er voor vragen wat je wilt.