Welke Nederlandse literaire werken passen goed in het genre moeder/kind relaties?

Voor mijn Nederlands mondeling moet ik 12 boeken lezen die in het genre moeder/kind relaties vallen. Het mogen oude en nieuwere boeken zijn, het liefst van Nederlandse schrijvers.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (9)

De gelukkige huisvrouw
Ciske de rat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gelukkige huisvrouw gaat over een moeder met baby en krijgt een postnatale depressie
Ciske de rat wordt mishandelt en verwaarloost door zijn moeder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vallen inderdaad allebei onder moeder/kind relaties, alleen is het de bedoeling dat we vrij hoogstaande literaire werken lezen... Dit voldoet dus hoogstwaarschijnlijk niet! Maar toch bedankt!
"Contrapunt" van Anna Enquist.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een goeie, bedankt!
De moeder van David S. (Yvonne Keuls)

Toegevoegd na 59 seconden:
O.. dit valt wel onder jeugdboeken, bedenk ik me nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel!
Bezonken Rood, Jeroen Brouwers. Erg goed, wel droevig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Christien Hemmerechts. Zonder grenzen.
Kees van Beijnum. De vrouw die alles had.
12 jaar geleden
"Alle dagen samen" van Erwin Mortier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mevrouw mijn moeder - Yvonne Keuls

Herman Koch - Het Diner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Renate Dorrestein: Ontaarde moeders, mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor, verborgen gebreken (ook verfilmd). Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moederkruid en dochter van eva
beide van carry slee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat zijn geen literaire werken maar jeugdboeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dat zijn haar romans voor volwassenen. Over het literaire gehalte kun je inderdaad twisten.. :)