Op het moment leeft hij als kluizenaar, niemand weet dus in principe nog of hij leeft..maar er is tot nu toe geen bericht gekomen dat hij is overleden dus nemen we maar aan dat hij nog leeft! Dat hij daar in de bossen weinig doet is echter niet waar, men denkt dat er nog veel manuscripten van Salinger ergens in een kluis verborgen liggen, hij kiest er echter zelf voor om deze niet uit te geven op het moment. Wellicht worden deze werken gevonden als hij overleden is en na een aantal jaar zal dan ook het copyright vervallen en mogen deze werken ook gepubliceerd worden..laten we het in ieder geval hopen!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja. "Teleurgesteld in de literaire wereld besloot hij vanaf 1963 om zijn werk niet meer te publiceren. Hij leidt sindsdien een teruggetrokken bestaan in Cornish (New Hampshire)."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens zijn Wikipedia-pagina wel.
Volgens Yahoo! Questions ook.
Waarschijnlijk wel dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jerome David Salinger (New York, 1 januari 1919) is een Amerikaans auteur. Hij publiceerde zijn werk onder de schrijversnaam J.D. Salinger. The Catcher in the Rye (De vanger in het graan) is ongetwijfeld zijn beroemdste werk. Teleurgesteld in de literaire wereld besloot hij vanaf 1963 om zijn werk niet meer te publiceren. Hij leidt sindsdien een teruggetrokken bestaan in Cornish (New Hampshire).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij leeft idd nog ja. Is 90 inmiddels en doet weinig meer dat hem aandacht oplevert.