Is het boek ''Hoe Overleef Ik De Brugklas'' een meidenboek?

Ik wil over hoe overleef ik de brugklas graag mijn boekbespreking houden.
Maar enkele jongens zeggen dat het een meidenboek is.
Wat vinden jullie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik vind het heel dapper van je dat je dit boek als thema wilt bespreken. Jongens uit de brugklas zullen net zo goed als meiden van hun leeftijd onzeker zijn. En zitten ze vol met vragen. En daarom denk ik dat het boek voor jongens net zo interessant is als voor meiden.
Het zou goed zijn om juist dit onderwerp te kiezen. Het getuigt van lef om dit boek als thema te willen presenteren.

Ik zou zeggen ga ervoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een boek is onzijdig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan nergens vinden dat het een meidenboek is, categorie is: Scholieren.
Als ik echter naar de website van het boek ga, dan vind ik dat roze wel een erg dominerende kleur is, dus als ik me daar op baseer zou ik zeggen: Ja, het is een meidenboek.

http://www.hoeoverleefikdebrugklas.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een brugklas is voor jongens én meisjes, dus dat het een meidenboek is, is onzin.

Gewoon doen en je nergen wat van aantrekken, het is tenslotte jouw boekbespreking en jij wordt ervoor beoordeeld en niet die enke jongens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de schrijfster van dit boek als doelgroep meiden heeft genomen. Ik heb, toen ik jonger was, de eerste van deze reeks boeken gelezen en het is mij opgevallen dat het voornamelijk 'meidenproblemen' aan het licht brengt.

Maar dat neemt niet weg dat een jongen het ook hartstikke leuk kan vinden om te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk vinden die jongens dat omdat de kaft roze is en de hoofdpersoon een meisje is.

Laat je daardoor vooral niet tegenhouden om het te lezen! Die jongens hebben gewoon nog niet geleerd dat dingen die met meisjes te maken hebben, niet eng zijn. Je hoeft geen meisje te zijn om over een meisje te lezen.

Maar, omdat je het wilt gebruiken voor een boekbespreking: doe dat alleen als je het kan hebben als klasgenoten om je lachen. Dat is ontzettend kinderachtig van die mensen, maar het gebeurt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed eigenlijk dat het niet cool gevonden wordt om als jongen een boek over het "overleven in de brugklas" te lezen. Stoere jongens hebben in principe geen probleem met het zich staande houden in de brugklas, dus het lezen van een boek daarover is dan watterig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoofdpersoon is een meisje, maar het kan door jongens en meisjes gelezen worden, al word het vooral gelezen door meisjes..