Wat is de titel van het boek over een voormalige Amerikaanse president die door zijn eigenwijze gedrag in de problemen komt?

Ik kan me alleen nog herinneren dat deze president op een afgelegen plek met slechts 1 toegangsweg woonde en dat er ergens in het boek van een helikopter gebruik werd gemaakt. Het is een thriller/detective, dat weet ik zeker, maar ik kan me de titel noch de auteur meer herinneren. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wee je vverder helemaal niets meer? Waarom is het belangrijk dat hij in een huis woont met maar 1 toegangsweg. Er moett een reden zijn dat je juist dat herinnert.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Door je omschrijving heb ik wel een vermoeden maar dat is zo ver gezocht....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het had iets met de Secret Service en een aanslag of zo te maken.

Het beste antwoord

Eén boektitel kan ik vinden die qua beschrijving het door jou gezochte zou kunnen zijn: "Schemertijd" van David L. Robbins, uit 2009.

1945. Een moordenaar is op pad gestuurd om president Roosevelt te vermoorden. Ze is koel en berekend, een perfect getraind wapen. Professor Lammeck, gespecialiseerd in de geschiedenis van huurmoordenaars, wordt gevraagd de moord te voorkomen. Zo begint in de straten van Washington een kat-en-muisspel met de allerhoogste inzet: het leven van de president en de afloop van de oorlog.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat is 'm niet, ik heb nog nooit iets van Robbins gelezen.

Andere antwoorden (2)

Misschien "Mevrouw de president", door Anne Holt / vrouwenthrillers.nl / Crimezone.nl, verkrijgbaar bij Bol.com .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Kan 'm niet zijn. Want dit gaat over de eerste vrouwelijke president, terwijl alle voormalige presidenten mannen waren.
Ik heb het vermoeden dat het om het boek "ongelijke strijd" van Tom Clancy gaat.

Daarin heb je Jack Rayn die tijdens zijn vakantie in Engeland een aanslag van een Ierse terroristen beweging op de Britse kroonprins en fiens vrouw voorkomt.

Als Jack Rayn weer naar huis gaat in Amerika komen de terroristen gem achterna en willen wraak nemen vanwege de mislukte aanslag. Ze beginnen met zinn vrouw en kind. Deze worden van de weg gereden/geschoten als ze terug rijden naar huis.

Een paar weken later komt de Britse kroonprins voor stastsbezoek naar Amerika. Dan komt hij ook op visite bij Jack Rayn. Als de prins daar is vallen de terroristen Jacks huis aan.

Jack woon in een groot eenzaam landhuis aan de rand van een klif. Er loopt maar 1 weg naar dat huis toe. Tijdens die aanslag op zijn huis word een helikopter gebruikt. Jack en zijn gasten moeten uiteindelijk vluchten voor hun leven aan gaan via de klif naar beneden en proberen te ontsnappen met een bootje.

Waarop ik in de reacties zei dat mijn idee vergezocht was. Je hebt het over een president. Jack Rayn is geen president. Maar het boek is verfilmd. Jack Rayn word gespeeld door Harrison Ford. Harrison Ford heeft in devfilm Airforce One de president van Amerika gespeeld. Zijn afbeelding staat op de voorkant van het boek ongelijke strijd. (Kijk maar in de link)

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor de tikfouten in mijn antwoord ik zit op mijn mobiel te typen de autocorrectie doet af en toe wat gekke dingen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor het lange antwoord, maar helaas, ook hier geldt dat ik nog nooit iets van Clancy heb gelezen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Jammer. Heb je zelf nog wel enig idee van welke auteur het boek wel zou kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas, nee, anders was ik via boekensites wel verder gaan zoeken, want veel auteurs hebben hun eigen site met een complete biografie.