Wie weet hoe een oud kinderboek heet wat gaat over een stel kinderen die verdwaald raken in grotten en dan in t donker moeten overleven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb ik dat boek ook klassikaal gelezen, wat ik me ervan kan herinneren: Het was in Frankrijk
Ze hadden een klein beetje voedsel (kaarsen?)
Ze hadden een stroompje gevonden en daar een noodbericht op laten drijven.
Een van hen was op een andere plek gaan liggen om zo eerder gespot te worden, de andere zagen dat eerst foutief als verraad (ze dachten dat ie de weg terug probeerde te vinden in zijn eentje ofzo). Het was volgens mij een boekenreeks, volgens mij was een van de kinderen een buitenlandse jongen die ze (misschien in een ander boek) verstopten op zolder zodat de ouders hem niet konden vinden. Misschien haal ik wel een aantal dingen door elkaar(20 jaar geleden :D ), of bedoel je dit helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha pcies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook spraken ze in Frankrijk over mensen terwijl ze op een bankje zaten met een oudere man, ze dachten dat deze man Frans was, en maakte ze grap over hem, daarna bleek dt deze man Nederlands was.
natasz91
12 jaar geleden
Was het niet van de serie Pim, Frits en Ida?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja http://vanallemarktenthuis.wordpress.com/2008/08/23/pim-frits-en-ida/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel acht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cica Ik kan ook altijd complete film scripts navertellen :P, mijn vriendin weet vaak niet eens of ze een film wel of niet gekeken heeft.
natasz91
12 jaar geleden
klopt, deel 8! antwoord gegeven:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was ZO spannend! Ze zaten te kaarten bij het licht van een zaklamp. Toen konden ze niet meer zien of het een 3 of een 8 was. Daarna was de keus eten of licht (kaarsen) en ze kozen de kaarsen. En die waren niet eens zo vies.
Op het laatst ging er eentje toch op zoek naar de uitgang en die heeft de boel gered. Toch eens kijken op marktplaats...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh hahaha, zit heel blij een antwoord te geven en lees nu bij reacties dat jullie er ook al achter waren!

Antwoorden (2)

Ik geloof in een boekje van de serie 'Saskia en Jeroen'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pim, Frits en Ida van Godfried Bomans
Deel 8: Diep onder de aarde