Wat wordt bedoeld met Erik OF het klein insectenboek i.pv. Erik EN het klein insectenboek?

Vraag gaat over de woorden OF en EN. Die laatste is toch logischer naar mijn mening.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het boek heeft eigenlijk twee titels.

De ene titel is "Erik".

De tweede titel is "Het klein insectenboek".

Toegevoegd na 1 uur:
Correctie: Lees "eerste" waar ik "ene" schreef.
Antoni
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Plus. De lezer mag dus kiezen.
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Erik oftewel Het klein insecten boek, geschreven door Godfried Bomans, een prachtig boekje die hij geschreven heeft in de 2de wereldoorlog toen hij op een huis paste, waarschijnlijk als tijdverdrijf.
Erik is eigenlijk de hoofdtitel maar het is ook een insectenboekje waarin de insecten beschreven worden vandaar de naam van het boek
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Prachtig boek?
Nou gelukkig maar dat smaken verschillen. Maar dat zal wel komen door het "Kindvriendelijke" toneelstuk van het boek wat ik gezien heb toen ik 8 was.... Beestjes die elkaar de pootjes uittrekken....

Andere antwoorden (1)

Mijn interpretatie is als volgt: als Erik terug is uit de insectenwereld moet hij een proefwerk maken. Hij put daarbij niet uit de kennis van Het klein Insectenboek, maar uit zijn eigen ervaringen, dus daarin zit dat 'of'. Het verhaal waarin Erik de hoofdrol speelt laat zich ook lezen als een insectenboek, want insecten spelen er de hoofdrol. Er is hier niet sprake van twee titels of een ondertitel.