hoe heet dat (jeugd)boek over die jongen die in de tijd van WO2 op het strand van Engeland leefde met een hond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zal dit boek zijn:

De verlaten kust / Robert Westall ; [vert. uit het Engels door Tjalling Bos]
Rotterdam : Lemniscaat, 1992
160 p. ; 23 cm
Annotatie: Vert. van: The kingdom by the sea. - London : Methuen Children's Books, 1990
ISBN: 90-6069-829-0 geb.
Inhoud: Een 12-jarige Engelse jongen overleeft in de Tweede Wereldoorlog een bombardement. Hij ontvlucht de stad en trekt maandenlang, in gezelschap van een hond, langs het strand. Vanaf ca. 12 jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus, dit boek won in 1991 de Guardian Children's Fiction Award.
Wordt nog tweedehands aangeboden.
http://www.bol.com/nl/p/de-verlaten-kust/666829922/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Ik ga hem nog eens lezen :)