Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Behoud ik mijn recht op WW als ik me inschrijf bij de KvK, maar wel 40 uur beschikbaar blijf voor werk?

Stel: Ik heb een boek geschreven en ik wil deze online / digitaal verkopen. Hiervoor wil ik mij inschrijven bij de KvK.
Op dit moment ontvang ik een WW-uitkering en blijf, ook na inschrijven bij de KvK fulltime beschikbaar voor werk, want ik hoef geen uren te maken voor mijn bedrijf, aangezien het een digitaal product is.
Behoud ik in deze situatie mijn recht op WW?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, de enkele inschrijving bij de KvK zorgt er niet voor dat je je ww-uitkering verliest. Als je echt gaat ondernemen en een winstoogmerk hebt, gaat dat veranderen. Overigens kun je steun van de uitkeringsinstantie krijgen als je een bedrijf wilt starten vaak met behoud (in eerste instantie) van uitkering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Prima antwoord! + 1 voor je antwoord. Het is voor de vraagsteller natuurlijk aan te raden contact op te nemen met het UWV voor hij/zij het "bedrijf" start en daarna het UWV op de hoogte te houden van de ontwikkelingen van het "bedrijf".

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding