Hoe heet het boek en de film over het verhaal van de 30 joodse Nederlanders die tijdens WO II per boot naar Engeland wilden vluchten ?

Het gaat hier dus om zogenaamde Engelandvaarders. Hun vlucht zou mislukt zijn, ter hoogte van ongeveer Hoek van Holland zouden ze zijn gesnapt. Dit verhaal zou voorkomen in een boek en een film over de Tweede Wereldoorlog, maar welk boek / welke film ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

In 1998 kwam het boek Vrijheid achter de horizon uit, geschreven door Jan Bruin en Jan van der Werff. Daarin staan 27 geslaagde Engelandvaarten in geschreven en alle toen bekende mislukte pogingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Goede suggestie! + 1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is 'eigen' kennis? of heb je het opgezocht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rachel Stein steek de Biesbosch over