Wat te doen als je een proeflezer verdenkt van diefstal van je boek/idee

Ik ken iemand die bezig is een non-fictie boek schrijft, nou heeft die gene hem naar een proeflezer opgestuurd (iemand die hij/zij niet kent). en nu duurt het controleren al 5 weken tot misschien 3 maanden (hij/zij spreekt er niet wel over) en er is nog geen enkel teken van de proeflezer vernomen.

wat kunnen wij hieraan doen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het beste is om even contact op te nemen met die betreffende proefpersoon. Even een mailtje sturen..
Waarschijnlijk is er niets aan de hand en heeft de betreffende proefpersoon nog geen tijd gehad om t idee te lezen en te reageren met tips e.d. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon even bellen.Het is volstrekt normaal dat dit zo lang duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen dit specifieke geval niet beoordelen, maar veel informatie over auteursrecht is te vinden op onderstaande website.

(td)