Hoe heet dit middeleeuwse toneelstuk?

In het verhaal wordt een kind weggegeven/weggenomen en komt op volwassen leeftijd terug en wordt door de moeder herkent doordat hij een doek draagt wat destijds in de wieg heeft gelegen.
Volgens mij komt er ook een persoon in het verhaal voor met zwarte en witte vlekken, zoals een koe.

Ik heb het ooit op de middelbare school gelezen en kan er niet meer achter komen welk toneelstuk het was.
Beatrijs, Karel ende Elegast, wat ik kon bedenken heb ik allemaal opgezocht. Maar deze zijn het allemaal niet. Zonder naam is het lastig zoeken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Esmoreit zou het moeten zijn volgens mij.

Als Esmoreit tijdens zijn omzwervingen in Sicilië aankomt, komt zijn ware identiteit aan het licht. De doek waarin hij zogezegd te vondeling gelegd was, en die hij van Damiët meegekregen heeft, wordt herkend door de nog steeds opgesloten koningin. De koning en de koningin worden zo verenigd, samen met hun zoon Esmoreit, maar weer blijft Robbrecht buiten schot.
anneliez