Hoe kan ik volwassener gaan schrijven (minder kinderachtig) zonder echt moeilijk te moeten doen?

ik kan soms nogal kinderachtige zinnen schrijven, hoe kan ik dit volwassener krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Vooral door zelf kritisch te blijven. Als je een zin schrijft, lees hem dan nog een keer door.

De eerste artikelen die ik geschreven heb heb ik wel 6 keer herschreven voor ik ze instuurde naar een publisher, om vervolgens nog een keer of 3 bijgeschaafd te worden voor ze gepubliceerd kunnen worden.

Er zijn weinig schrijvers die in een keer de boel perfect op papier zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kijk eens bij deze vraag :

http://www.goeievraag.nl/vraag/schrijf-goede-kinderachtige-zin.26099
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoe kan ik volwassener gaan schrijven
(minder kinderachtig)
zonder echt moeilijk te moeten doen?"

oefenen, echt....gewoon veel oefenen;

en ik meen ook hetgeen wat jelle zegt:
kritisch naar jezelf zijn, herhalen, herschrijven, enz.;

en vraag vooral om de mening van een persoon,
met 'schrijf-taal-grammatica-ervaring',
die jou wil helpen met verbeteren;

dát heeft mijn vrouw ook bij mij gedaan;

ik was in het begin erg ongeduldig, kinderachtig,
rampzalig en bovenal stront-eigenwijs;

ik ben nu nog steeds geen 'taal- en schrijf-ster',
en maak nog steeds zeer veel fouten,
maar er is tóch meer verbetering in gekomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is lezen, veel lezen, een goede manier om een gevarieerde woordenschat krijgen en volwassen teksten te leren schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik met je eens! +
Als je geschreven hebt veel feedback te vragen aan een docent of iemand die kundig is jou te verbeteren. Het is goed dat je deze vraag stelt,een teken dat je er echt iets aan wil en kan vernaderen. Zoveel mogelijk en veel willen oefenen. Dan krijg je het in je vingers. Ik weet niet of je van lezen houdt? Veel lezen is ook van belang. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://writersandeditors.com/fiction_writing_57381.htm
Mijn lievelingsschrijfster schreef er een boek over, kijk maar op de link.