Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een boek wat te maken heeft met creativiteit wat valt onder de groepering wereldliteratuur?

Ik ben op zoek naar een boek wat te maken heeft met creativiteit, dit is voor mijn eindwerkstuk. Ik heb al een beetje gegoogled, maar heb nog niks goeds kunnen vinden. Weet er iemand misschien een boektitel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
546

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

het boek creatief denken van arnold (han) bakker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, wereldliteratuur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet jij een ander boek dan?
Zoek je een boek óver creativiteit of een boek dat een mooi voorbeeld is van creatieve literatuur?
In het laatste geval, George Perec heeft 2 boeken geschreven met een naar mijn mening zeer creatief uitgangspunt:
In het boek La Disparition komt de letter e geen enkele keer voor.
Hoe geniaal is dat?

En in het boek Les Revenentes komt er juist geen enkele andere klinker voor dan de e.
Ik heb ze niet gelezen, maar ik vind het concept echt vreselijk leuk.

Ik weet niet goed wat je met wereldliteratuur bedoelt, maar op internet las ik dat één van de definities is: boeken met een groter verspreidingsgebied dan het eigen land en de eigen taal.
En daar valt La Disparation wel onder denk ik, want het is vertaald in het Engels, Duits, Spaans, Zweeds, Italiaans, Turks en Nederlands.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rainer Maria Rilke heeft een boek geschreven over Auguste Rodin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding