Wie weet de titel van dit dystopische young adult boek dat ik zoek?

Ik ben op zoek naar een dystopisch boek, kan mij de titel niet herinneren?

Ik heb er ooit vluchtig iets over gelezen op Goodreads.com, het verhaal speelde zich af in de toekomst en in een hele andere (mislukte) samenleving dan de onze. Het is volgens mij een vrij onbekend boek (ik geloof dat het [nog] niet in het Nederlands is vertaald, het is een Engels boek) maar het had lovende recensies. Het is niet The Hunger Games of Divergent trouwens, maar heeft wel overeenkomsten, de hoofdpersoon is namelijk een meisje/jonge vrouw die een belangrijke keuze moet maken. Het is een Young Adult boek en sowieso niet ouder dan 10 jaar, vrij nieuw zelfs geloof ik.

Is er iemand die mij met deze weinige informatie aan de titel/schrijver van het boek kan helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Crossed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(Van Ally Condie)
Antoni
10 jaar geleden
Quintre, informeer eens bij www.goodreads.com! Dáár heb je immers de recensie gelezen.

Antwoorden (1)

Chaos Walking van Patrick Ness misschien? http://www.goodreads.com/book/show/13047567-chaos-walking

De Nederlandse vertalingen zijn dit jaar verschenen (deel 3 pas in september). En als je deze niet bedoelde, is het wel heel erg de moeite waard als je The Hunger Games ook goed vond :)