Boek over het oude Egypte. Farao wordt vermoord door liefdesrivale en zijn lichaam wordt verspreid over het land. Titel ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat klinkt eerder als een verhaal uit de Egyptische mythologie, waarin de god Osiris gedood wordt door zijn broer Seth, die de macht wil overnemen. Seth hakt het lichaam van Osiris in stukken en verspreidt het over de aarde. Horus (een zoon van Osiris) verslaat Seth. Isis (de vrouw van Osiris) verzamelt de stukken van Osiris en balsemt het weer complete lichaam. Vanaf die tijd is Horus de god van de aarde en Osiris de god van de onderwereld.
Je kunt dit verhaal vinden in boeken over de mythologie van het oude Egypte.