Al twee jaar writersblock, hoe overheen te komen?

Ik heb al bijna twee jaar een writersblock en wil er erg graag overheen komen, want schrijven is één van de belangrijkste dingen in mijn leven. Nu ik niet meer kan schrijven raak ik depressief en mis ik iets wat ik graag doe.

Zelf zat ik te denken om schrijfcursussen te gaan volgen, maar deze kosten geld en het is niet zeker of ik dan weer kan gaan schrijven. Dus mochten er effectieve manieren zijn om weer te kunnen schrijven, hoor ik ze graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan beginnen met een kortverhaal te schrijven over een gebeurtenis die je hebt meegemaakt.Daar heb je niet teveel fantasie voor nodig.Het kan gaan over iets dat je opmerkte op de tram of op de weg of een interactie tussen twee mensen waar je getuige van was.
Morgen probeer je weer iets op te schrijven.
Je zal zien, voor je het weet ben je weer volop aan het schrijven.
Alvast veel succes .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag aan iemand inspiratie. Bijvoorbeeld 5 woorden. Deze moet je dan gebruiken in je verhaal. Of schrijf een verhaal gebaseerd op een liedje, gedichtje... Dat is een begin. Met wat daarmee uit de bus gekomen is, kan je een langer verhaal schrijven. Voor je het weet ben je weer intensief aan het schrijven. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien een leuk idee om mee te doen aan NaNoWriMo. Dit is initiatief dat mensen wil aanzetten om in 1 maand een boek te schrijven. De bedoeling is niet dat het een bestseller wordt, de bedoeling is gewoon dat je schrijft. Je kunt je op hun website registreren. Begin november gaat dit normaal van start en dan is het de bedoeling dat je iedere dag een minimum aantal woorden schrijft. Niet te veel over denken, gewoon schrijven, iedere dag. Ook niet tussentijds bewerken. Op de website kun je bijhouden aan hoeveel woorden je al zit en normaal ook communiceren met andere mensen die eraan meedoen.

Moet maar eens even een kijkje nemen op de website.