Hoe heet het kinderboek over een zwarte koets?

Op de basisschool in groep 5 las ik heel vaak een boek over een zwarte koets, hierin zat dan een jongetje die gevangen werd gehouden in een soort kasteel, en als ik het me goed herinner was hij eigenlijk al volwassen maar door de betovering die het kasteel op hem had bleef hij er jong uitzien. Het was van een Nederlandse schrijver/schrijfster.
Heel veel meer kan ik me er niet meer van herinneren, maar ik zou heel graag willen weten hoe het heet om het nog een keer te lezen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
In welk jaar was dat?

Antwoorden (1)

Vermoedelijk bedoel je "De zevensprong" van Tonke Dragt.
Geert-Jan woont met zijn oom in het Trappenhuis - een kolossaal huis vol trappen - en komt nooit in contact met andere kinderen. Zijn oom heeft hem "opgesloten", omdat er in oude geschriften van Graaf Gregorius staat vermeld dat er een schat in het Trappenhuis ligt, en dat alleen een kind hem kan vinden.
Op de omslag van het boek staat een zwarte koets afgebeeld.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas, dat is hem niet. Dat boek ken ik wel.
Ik denk dat het boek trouwens zo rond 2000 moet zijn geschreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
grappig, ik moest ook meteen aan de Zevensprong denken. Superleuke kinderserie ook, trouwens.