Voor iedereen kan het een andere betekenis hebben. Voor mij is het een soort (veel mooiere) versie van ''volg je intuïtie''. Er zijn dingen in het leven die je met je ogen niet kunt zien, en waar je met je hoofd niet bij kan, wat je ook probeert. Dit zijn dingen die je alleen met je ''hart'' kunt zien en beslissen (''coeur'' wordt in het Frans trouwens ook nog wel eens gebruikt voor ''buik'', en, more importantly: ''ziel''). Veel mensen denken dat het met de liefde te maken heeft, maar voor mijn gevoel is dat niet zo. Alleen in de zin dat de liefde ook weer zoiets is waar je hersenen niet bij kunnen, en waar uit voort komt dat veel mensen de gekste dingen willen doen voor hun ''grote liefde''.
Als ik even heel vrij mijn vertaling zou geven vanuit het Frans (dus niet de officiële vertaling!), zou het iets worden als: ''De dingen de voor jou essentieel zijn, of kunnen zijn, in het leven, zie je niet. Tot je stopt ernaar te zoeken, want dan vind je ze in jezelf.''

Geen idee of ik je hier echt mee geholpen heb, maar ik wil dus maar zeggen: het kan meerdere betekenissen hebben, die overigens niet héél erg uiteenlopend zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
constant
10 jaar geleden
Merci, PuckVR, je bent een schat
constant
10 jaar geleden
Liefde, die je niet van de daken schreeuwt, maar
zachtjes zingt en elkaar verlegen zegt.

Andere antwoorden (2)

Met je ogen zie je de buitenkant van de mensen en met je hart zie je hun binnenkant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De regel die erop volgt zegt ook al iets over de betekenis ervan: ‘Alleen met het hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar’.
Wat er in de ziel van iemand omgaat blijft verborgen voor andermans ogen. Maar wie de persoon liefheeft is pas in staat te begrijpen hoe hij of zij in het leven staat. Om het te proberen te doorgronden is het hart nodig.
Amadea