Hoe wordt een e-boek gemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google e-boek maken.... Et voila. Eerste resulaat is perfect

Het beste antwoord

De uitgeverij heeft daar een programma voor.
Dat maakt van tekstbestanden (PDF) een Epub bestand.
Wat is ePub?
Nederlandse ebooks zijn vaak in het ePubformaat. Een bestandsformaat dat geschikt is voor de meeste eInk ereaders, tablets en smartphones. Het ePubformaat heeft een groot voordeel ten opzichte van PDF-bestanden, het is namelijk ‘reflowable’. Dat wil zeggen dat het bestand zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm, zodat de letters altijd prima leesbaar blijven.

http://www.ereaders.nl/over_epub

Maar het is een misverstand om te denken dat de productie van e-books is voorbehouden aan professionele uitgevers. Hier kun je zien hoe je zelf een e-book in elkaar knutselt.
http://computertotaal.nl/software/22719-zelf-een-e-book-maken.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat betekend dus alle teksten eerst in bijvoorbeeld "Word" moeten worden aangemaakt en daarna via een programma omgezet worden naar E-pub?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je.