Hoe vind je het thema van een boek?

Binnenkort houd ik een presentatie van het boek “overspoeld”, waarbij het thema uitgelegd moet worden. Ik vroeg me af wat het thema is (van het boek overspoeld) en hoe je het thema van een boek vind.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Het thema dat is de rode draad die je door het hele boek heen kunt vinden. Hier staat een samenvatting: http://www.tzum.info/2014/09/recensie-gideon-samson-overspoeld/
Traumaverwerking lijkt mij het hoofdthema.
Amadea