Welk boek moet ik nu lezen na De Hobbit?

Ik heb zin om lord of the rings te gaan lezen, maar volgens mij zijn het heel veel delen in een aparte volgorde..
Dus, wie kan mij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

The Lord of The Rings was eigenlijk bedoelt als 1 boek, Tolkien was nooit van plan er 3 boeken van te maken. Toen hij eindelijk een uitgever had gevonden, zij de uitgever dat het boek in 3 delen moest worden opgesplitst, omdat het boek dan goedkoper was om te kopen. zodat ze er meer zouden verkopen. Het verhaal van De Hobbit is een vrijstaand verhaal, The lord of the rings is er geen vervolg op maar het heeft wel met elkaar te maken. Na de hobbit zou ik gewoon beginnen met het eerste boek van The Lord of The Rings: Het reisgenootschap. en ze daarna in de goede volgorde uitlezen. (1. Het reisgenootschap 2. De twee torens 3. De terugkeer van de koning.) Als je daarna nog geinteresseerd bent in de wereld van Tolkien zou ik verder gaan met The Silmarillion. Dit is een verhalenbundel van werken van Tolkien die pas uitgegeven zijn na zijn dood. Je leert hier echt goed de geschiedenis van Midde-Aarde uit. Ookal is dit boek meer gefocust op Numenor en de Elfen landen.

1. De Reisgenoten (The Fellowship of the Ring) 2. De Twee Torens (The Two Towers) 3. De Terugkeer van de Koning (The Return of the King)

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/In_de_Ban_van_de_Ring

In de ban van de ring bestaat uit drie delen: 1) De reisgenoten 2) De twee torens 3) De terugkeer van de koning Soms zijn ze gebundeld in 1 dik boek. Veel plezier met lezen, het is een leuke serie!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100