Ja hoor dat bestaat zeker, bekijk de link maar eens...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of ScriptPlus in Amsterdam, staat heel goed aangeschreven!
www.scriptplus.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de Schrijfgids op Schrijven Online vind je o.a. overzichten van schrijfopleidingen en -cursussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige schrijvers geven zelf ook goede adviezen voor wannabe-schrijvers, bijvoorbeeld (Engelstalig) op http://www.advicetowriters.com/
Ook bestaan er zeker boeken waar je je voordeel mee kunt doen, kijk eens in je lokale bieb (en vraag 't ook even bij de informatiebalie, vaak kan zo'n mevrouw je een eind op weg helpen).
Een voorbeeld van zo'n boek is:

Schrijven enzo van I. den Schrijver (2010),
ISBN: 9789490902407

Toch denk ik dat je 't meest zult hebben aan het advies van Marion Zimmer Bradley hierover:
apply the seat of your pants to the seat of your chair and write. Als voorbeeld gaf zij o.a. een leerkracht die schreef in de 10 minuten tussen elk lesuur.

En, als veel-lezer kan ik je nog maar één tip geven:
show, don't tell.
Een boek (jazeker, echt uitgegeven!) waarbij het eerste hoofdstuk alleen maar verhaalde over 'ze zag aan zijn ogen dat hij ...' 'ze bedacht dat ...' wordt door mij en vele lezers afgeserveerd als slecht-geschreven.

Om ooit gepubliceerd te worden door een uitgeverij zul je een hoop 'nee, bedankt'-brieven moeten verzamelen voordat uiteindelijk iemand er vertrouwen in heeft. En dan moet je 't manuscript dus nog herschrijven...

Succes en vooral ook veel plezier met je schrijfcarrière ;)