wat wordt er bedoeld met deze vraag: is de hoofdpersoon iemand die voor je gaat leven? hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen ik snap niet wat ze me vragen...

Antwoorden (2)

Een hoofdpersoon b.v. in een boek bestaat niet echt, dus kan ook niet echt leven. Maar als je het boek heel goed vindt, en je kunt je verplaatsen in de hoofdpersoon, dan gaat die hoofdpersoon voor je "leven". Het blijven niet zomaar letters op papier, maar je ziet het allemaal voor je. Je vergeet dat het een boek is, het wordt allemaal bijna echt wat je leest, en de hoofdpersoon "leeft" voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar wordt mee bedoeld dat de hoofdpersoon zodanig wordt omschreven dat jij je kunt indenken wat voor persoon dat is. Je kunt hem of haar als het ware vóór je zien. Dat kan bijvoorbeeld doordat die persoon een gezinssituatie heeft die op je jouwe lijkt, of doordat hij of zij een vergelijkbare hobby heeft, of net als jij verliefd is op een persoon die al een partner heeft etcetea.

Toegevoegd na 42 seconden:
etcetea = etcetera.
Amadea