Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat goede origineel nederlands geschreven fantasy/sciene fiction schrijvers/boeken

origineel nederlands mag ook: vlaams, surinaams, enz

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je met Nederlands geschreven boeken van Nederlandse schrijvers of mogen buitenlandse schrijvers wiens boeken vertaald zijn in het Nederlands ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen origineel nederlands, dus geen tolkien enz
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eline Gielen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ik kan er zo gauw maar een bedenken; Manuel van Loggem. Maar er zijn er vast nog wel een paar.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Alles van Tais Teng, Paul Harland, Eddy C. Bertin, Guido Eekhout, Jaap Boekestein, Gerben Hellinga Junior, Paul Evenblij, Peter Schaap, Harmen Nielsen, Tisa Pescar, Mel Hartman...

M.a.w: breek me de bek niet open! Er wordt zo veel leuke SF&F geschreven in NL en Belgie, het wordt alleen zo spaarzaam uitgegeven...
Zoek eens bij uitgeverij Kramat en bij Babel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik dacht dat er niet veel is. Jij bent blijkbaar beter op de hoogte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben een scifi en fantasy-junkie...
Wim Gijsen, Guido Eekhaut
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Oh, de boeken van Wim Gijsen vond ik echt mooi.
Ik vond Schaduwmeesters (drie delen) van Peter Schaap goed. Volgens mij zijn er niet veel origineel Nederlands geschreven Fantasy-boeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
De jonge halfelf Baldin vindt een verborgen tekstrol met het verhaal van een gehangene, geschreven vanuit zijn dodenkerker. Vanaf dat moment wordt Baldin geplaagd door nachtmerries die werkelijkheid worden. Een schaduw probeert hem te overmeesteren en te doden. Politieke strubbelingen lokken vervolgens hem en een groep medeleerlingen naar een grensmeer, waar een conflict rond visserij van magische oorsprong de gemoederen in beroering zou hebben gebracht, en dat terwijl magie sinds de val van het Eerste Keizerrijk verboden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dit is maar een heel summier lijstje hoor...
Hieronder een link naar een site waar enkele Nederlandse SF/Fantasy schrijvers vermeldt staan.

http://www.picture-book.nl/SchrijfLinks.html#schrijvers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Jirelle serie van Cass van Dijk, Nederlandse schrijfster, vind ik zelf de beste fantasy die ik gelezen heb.
Zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige die ik ken is Edith Eri Louw. Ik vind haar werk zelf echt heel goed geschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb maar weer eens gekocht:
ENDER WINT en SPREKER VOOR DE DODEN, twee SF verhalen, die zo diepgaand zijn, dat ik ze steeds weer koop om te lezen. Ik leen ze daarna uit en krijg ze nooit weer terug. Te koop tweedehands of by Bol
Zijn wel vertalingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding