Ken je de titel van een boek over draken??

Het verhaal gaat over een meisje dat een draak is en gered wordt door een jongen. Ze wordt verliefd op de jongen maar de jongen is gevaarlijk want hij is de vijand.dit is alles wat ik me kan herinneren en dat het een boek is jongeren (16+)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Eén fantasyroman kan ik vinden over een meisje wat zichzelf in een draak kan veranderen:
Gebonden in duister / Kim ten Tusscher. ISBN 978-94-90767-02-0.
De hoofdpersoon is het meisje Lilith, een wisselaarster die in een draak kan veranderen. Zij heeft verwoestingen aangericht en wordt als gevangene naar Merzia gevoerd, waar koning Yvar regeert. Na een geseling krijgt zij een taakstraf en komt in aanraking met de magiër Fehrdessar. Deze probeert haar vertrouwen te winnen.

Er is een vervolg op, en er moet nog een derde deel komen want het wordt een trilogie:
Verbroken in schemer / Kim ten Tusscher. ISBN 978-94-6086-018-8. Lilith gaat op zoek naar een andere draak die haar meer over haar gave kan leren.
Amadea
12 jaar geleden
Ik denk dat je misschien Het Drakenmeisje bedoeld. Ik heb deze zelf ook gelezen en ze kan op den duur veranderen in een draak, omdat ze een draak genaamd Thuban in zich heeft. Ik heb er maar 1 boek van gelezen maar er zijn meerdere.