Ik ben op zoek naar een fictieve nederlandse roman, over een jonge vrouw aan de macht van drugshandel voor een maffiabaas die haar als dochter ziet?

echter ze verraadt hem als hij opgepakt is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Misschien deze titel:

Exit / Hans Pos
Uitgever: Amsterdam [etc.] : Q, 2011
Jaar: 2011
ISBN: 9789021440354
Formaat: 285 p , 22 cm

Een jonge vrouw kan alleen een lange gevangenisstraf ontlopen door als informante de drugsbende van haar Columbiaanse pleegvader te verraden…

Celia Morales, de min of meer aangenomen dochter van de machtige drugshandelaar Ricardo Morales raakt betrokken bij de misdadige activiteiten van haar pleegvader in Italië en Columbia. Zij wordt door de Italiaanse politie gearresteerd, maar kan een lange gevangenisstraf ontlopen door als informante de bende te verraden. Daarna leeft zij onder een andere identiteit, Rebecca Robinson, in de Verenigde Staten en begint een totaal ander leven. Ricardo Morales, die uit de gevangenis weet te ontsnappen, wil zich wreken op alle undercovers en informanten, die hem verraden hebben. Ook op Celia wordt jacht gemaakt. Een dochtertje van een vriendin in Amsterdam wordt hiervoor ontvoerd. Er vindt heel wat geweld plaats voor de zaken tot een einde zijn gekomen. Het boek, waarin vooral de actie centraal staat, moet het vooral hebben van de spanning die opgewekt wordt door de verhoudingen tussen de gangsters, undercovers, informanten, en de rol van het wettige gezag. Het interessantste gedeelte is wellicht wanneer Celia een nieuwe identiteit aanneemt en hierin aanvankelijk nauwelijks slaagt. Deze debuutroman is bestemd voor de liefhebbers van actiethrillers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onwijs bedankt ! Hoe heeft u deze roman gevonden als ik vragen mag ? Of wist u gewoon welke ik bedoelde ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met welke trefwoorden ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoeken in een juist bestand zoals een bibliotheekcatalogus. Als je met de optie 'alles' zoekt kan je ook in de recensieteksten zoeken. Als een boek wordt gerecenseerd voor bibliotheken zitten er altijd wel woorden in die overeenkomen met wat iemand zoekt. In dit geval gezocht met
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nogmaals bedankt :)