Ik heb net m'n boek uit, nl : 'Haar naam was Sara' Zo'n mooi boek!!! Wie weet nog zo'n prachtig oorlogsboek?

14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het ook. Prachtig!

Het beste antwoord

Wat ik heel mooi vond is het boek: Het meisje uit Oradour.
Ik was er stil van nadat ik het gelezen had.

Op 11 juni 1944, vroeg in de morgen, wordt een jong meisje met een pan in haar armen tussen de overblijfselen van haar verwoeste huis in het franse dorpje Oradour gevonden; de nazi's hadden de vorige dag het hele dorp vernietigd en de 642 bewoners vermoord. Het meisje wordt meegenomen naar een klooster, waar ze de bijnaam Christine uit Oradour krijgt. Ze groeit op in de veronderstelling dat haar ouders door de griep zijn omgekomen. Twintig jaar later, na een serie onbegrijpelijke dromen en flashbacks, ontdekt Christine eindelijk de schokkende waarheid.
(deze korte samenvatting heb ik van internet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plus voor je uitgebreide reactie +
misslobe
14 jaar geleden
De omschrijving klinkt heel mooi, ga ik zeker lezen!

Andere antwoorden (5)

Ik ben helemaal geen lezer van boeken maar jaren terug kreeg ik van iemand een boek van Sven Hassel het gaat over een stelletje duitsers in de oorlog met een beetje humor was gelijk verslaafd aan die boeken van hem die waren heel gemakkelijk te lezen en het gaat ieder keer over dezelfde personen ik weet niet of je die boeken nog kunt krijgen het is echt het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hart van prikkeldraad! Mooi boek! Zie bron voor meer toelichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eiland in de Vogelstraat. Is een jeugdboek, maar prachtig. Gaat over een jongetje wat zich verstopt heeft in de keukenkastjes in het getto van Warschau.

Danseres zonder benen van Clara Asscher Pinkhof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Danseres zonder benen is een prachtig boek!
Ik ga op zoek naar het eiland in de Vogelstraat.
Ha, die Misslobe;

The Boy In The Striped Pyjamas van John Boyne. Is trouwens ook prachtig verfilmd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je de dagboeken van Etty Hillesum ooit gelezen? Echt schitterend!
En verder kan ik je "Mephisto" van Klaus Mann aanbevelen.