Hoe zoek ik een boekrecensie waarin stijlmiddelen/beeldspraak wordt besproken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Antoni
10 jaar geleden
Misschien op www.scholieren.com Zoek eens op die website met de trefwoorden "recensie", "beeldspraak", "stijlmiddelen", of andere trefwoorden, zoals specifieke stijlmiddelen.

Antwoorden (2)

Betrouwbare en professionele recensies van literatuur zijn te vinden in (de archieven van) kranten en tijdschriften zoals de Volkskrant of Trouw. Bijna altijd bevatten die recensies dan wel stijlmiddelen en beeldspraak, immers is dit de manier om de tekst leesbaar te maken en om het goed aan te laten sluiten bij de ideeën van de schrijver van het boek en die van de recensie. Kortom: als je een recensie zoekt bij het boek dat je leest bij een krant of iets dergelijks dat vaker recensies schrijft, komt daar vrijwel altijd bruikbare beeldspraak in voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goed naslagwerk is het Lexicon van Literaire Werken, dat in elke Openbare Bibliotheek is in te zien. Ook kun je daar het databestand Literom vaak via de computer inzien, waar heel veel recensies uit dag- en weekbladen van literair werk is te vinden.