In welk genre vind ik waargebeurde verhalen?

Ik zou graag meer willen lezen. Waargebeurde verhalen (denk hierbij aan verhalen uit de oorlog, van mensen die tegen een ziekte vochten, bepaalde gebeurtenissen die mensen hebben meegemaakt etc.) interesseren mij, maar ik zou niet weten in welk genre ik dit terug vind.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
Amadea
7 jaar geleden
Die kunnen in veel verschillende genres voorkomen. In een openbare bibliotheek zijn ze vaak wel bij elkaar geplaatst. Er zit dan een speciaal etiket met de tekst "waargebeurd" op de onderkant van de rug geplakt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nonfiction is de algemene term waar je op kan zoeken.
Amadea
7 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Bij de non-fictie staan wetenschappelijke boeken. Een waargebeurd verhaal is vaak toch een roman.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Amadea https://nl.wikipedia.org/wiki/Non-fictie Inderdaad.

Antwoorden (1)

Op deze site staan er al tientallen.
http://www.hetbakenkatwijk.nl/nl/catalog/352112/waargebeurde-oorlogsverhalen.html
Dan bv De pianiste van Theresienstadt – van Alice Herz-Sommer. Zij is in februari 2014 in Londen gestorven op 110-jarige leeftijd
Het leven alleen - een huilbui van jaren van Gerda Weissmann
(Omdat ik hen heb gekend weet ik dat het non-fictie boeken zijn)

Toegevoegd na 13 minuten:
Ein Garten Eden inmitten der Hölle" van Melissa Mueller en Reinhard Piechocki, de Nederlandse titel is Etudes van Troost en beschrijft hoe Alice heeft overleefd door de kracht van de muziek.