Is er een Nederlandstalig boek over Emil Nolde waarin zijn complete werk wordt weergegeven met zijn levensbeschrijving?

Zo nee, welk boek benadert dit dan het meest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Emil Nolde : pionier van het expressionisme 1905-1913 / auteur van de inleidende teksten Andreas Fluck en anderen ; redactie catalogus Jonieke van Es.
Zwolle : Waanders / Den Haag : Gemeentemuseum, cop. 2003. ISBN 90-400-8784-9.
Uitgave ter gelegenheid van de gelijknamige tentoonstelling in het Gemeentemuseum Den Haag, 8 maart t/m 1 juni 2003. Met bibliografie en literatuuropgave. Omvang: 254 bladzijden.

Toegevoegd na 14 minuten:
De schilder, tekenaar en graficus Emil Nolde (1867-1956) behoort tot de meest eigenzinnige en fascinerende kunstenaars van de Duitse kunst in de eerste helft van de twintigste eeuw. Het boek concentreert zich op de jaren 1905-1913, de periode waarin Nolde tot een eigen stijl kwam. Aan de hand van twaalf thematische groepen wordt een beeld gegeven van centrale onderwerpen in zijn werk, zoals de menselijke figuur, grotesken en fantastische verbeeldingen, bloemen en tuinen, maskers, en religieuze voorstellingen.

170 kleurenfoto's
90 zwart-witfoto's
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit werk concentreert zich dus op zijn beginperiode.