Wat is een goed boek over Limburgse mythen, sagen, legenden en/of volksverhalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze boeken ken ik inderdaad ook, maar ik ben meer opzoek naar een soort verzameling/meerdere korte verhaaltjes...

Antwoorden (4)

Dat zijn o.a, boeken, die over de Bokkerijders handelden.
Een titel heb ik niet zo snel bij de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees iets van Ton van Reen.
Hij schreef o.a. over de Bokkenrijders en hij beweert dat kabouters echt hebben bestaan. Dat toont hij aan met getuigenverklaringen en verwijzingen naar bestaande plaatsen in Limburg, omgeving Maassbree. Dat boek heet: 'Klein volk'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wegens tijdgebrek en de verkeerde locatie waar ik nu ben kan ik je helaas niet beter helpen dan je een link aan te bieden. Ik hoop dat je daar wat aan hebt. Er zijn zoveel mooie en onbekende sagen, mythen en verhalen te vinden, lezen en vertellen. Succes met het vinden ervan.

Kijk ook eens in de wiki

Toegevoegd na 40 seconden:
wiki link
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksverhalen_van_Nederland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o.a. Volksverhalen uit Limburg van Josien Stehouwer. Met onderstaande link kom je in de landelijke bibliotheekcatalogus en kan je zoeken op Limburgse volksverhalen.