Ik zoek een verhaal; Volgens mij ging het om iemand die een ring om z'n nek kreeg die steeds strakker ging en hij daaraf kwam met een list Wat is het?

Volgens mij deed degene die de ring kreeg de ring of band om degene die hem dat had omgedaan. Maar dit is alles wat ik weet, misschien is het een mythe, een sprookje, een verhaal of nog iets anders. Ik had eerst Odysseus in mijn hoofd...

Toegevoegd na 20 minuten:
Misschien is het ook wel geen mens. Zou het miscchien een passage kunnen zijn uit het kinderboek het Sleutelkruid? Ik heb het heel erg lang geleden gelezen en kan het niet controleren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het noet iets van lord of the rings??

Antwoorden (1)

thee legend of the seeker of in het nederlands de wetten van de magie. schrijver terry goodkind.