worden illustraties en verachillende lettertypes die een auteur in zijn boek heeft gebruikt, ook op een e-reader zichtbaar gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, althans, op de mijne wel, en dat is zo ongeveer het goedkoopste / simpelste model dat je op dit moment krijgen kunt. Zowel in de PDF's (uiteraard) alsookin EPUB-formaat worden kaften, afbeeldingen, schema's diagrammen en dergelijke gewoon getoond, precies zoals in het boek.

Het enige puntje is dat als je het lettertype ERG groot zet, de illustraties soms wegvallen. Door het weer te verkleinen echter, krijg je weer gewoon de originele tekst plus plaatjes te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afbeeldingen worden in principe gewoon op de e-reader weergegeven, bij een echte e-reader met e-Ink scherm vooralsnog in zwart-wit. Wel moet de e-reader die je gebruikt het bestandsformaat van het plaatje (bv. jpeg) ondersteunen, maar alle e-readers ondersteunen in elk geval een paar grafische bestandsformaten.

Wat betreft lettertype: welk lettertype je te zien krijgt hangt af van welk lettertype er op je e-reader geinstalleerd is. Op een flink aantal e-readers kan je niet alleen de grootte van de letters, maar ook het lettertype zelf (herhaaldelijk) wijzigen. Soms kan je zelfs zelf lettertypes toevoegen zodat al je boeken opeens in je favoriete lettertype te lezen zijn.