Welk lettertype gebruikten ze in oude kranten (+/- 30 à 40 jaar geleden) vooral?

Ik zoek een lettertype voor mijn collage dat ze vooral vroeger gebruikten in kranten gebruikten (zodat het er authentiek uitziet).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kop van je afbeelding ziet er helemaal niet oud uit. Dit is een schreefloos lettertype. De rest van de tekst is niet goed te onderscheiden, maar heeft wel een schreef.

Het beste antwoord

Het meest gebruikte lettertype is Times New Roman omdat deze vrij korte staartletters heeft (gjpqy). HIerdoor kan er vrij veel tekst op een krantenpagina.

Verschillende lettertypes zijn ook genoemd naar kanten zoals Times, Chicago Tribune.

Je zou eens kunnen kijken bij http://www.dafont.com. Hier staan leuke lettertypes op die je kunt gebruiken voor je krant.

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor de koppen kan je een lettertype nemen zoals in onderstaande afbeelding. Er zijn veel lettertypes van. In Word is er een met de naam "Old English text". De gewone tekst zou ik dan in Times New Roman doen of download het letterttype "old newspaper" op Dafont.

Misschien heb je hier ook iets aan:

http://www.zelfkrantmaken.nl

Toegevoegd na 48 minuten:
Een ander ouder lettertype zijn de typewriter fonts zoals Courier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De twee lettertypes die je hebt opgesomd bij je toevoeging heb ik gebruikt. Bedankt.