Ha, die MarieAnne;

De kaft en de bladzijden. Een boek is een voorwerp, een opslagmedium, een verhaal is een abstract gegeven. Een verhaal kun je door middel van een boek vertellen, maar ook van mens tot mens, of door een film, eenhoorspel, een sonate, een area, een opera, een schilderij, een rotsschilderiong, een foto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het materiaal, de vorm en de inhoud maken een boek tot een boek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boek kan verhalen bevatten of één verhaal. Een verhaal is een vertelling met een begin, een kern, een clou, en een einde. Een boek is de verpakking van het verhaal, zodat het niet weg kan waaien, door elkaar kan raken, en je het in rijtjes naast andere verhalen kan zetten om uit te lenen of nog eens van te genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lengte van het verhaal maakt van een boek een boek. Als er meerder verhalen(korte) in staan blijft het een boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee,het kunnen 10 blz. zijn maar ik heb ook wel een pil in huis van meer dan 1200 pagina's!
Een boek is een samengevoegde stapel papier (gelijmd of gebonden) met een kaft erom.
Een verhaal is een vertelling over al of niet waar gebeurde belevenissen rond een of meer personen.
Een verhaal kan mondeling verteld worden of in een boek afgedrukt worden, of worden verfilmd, op toneel uitgevoerd etc.
Een boek kan een of meer verhalen bevatten, maar ook alleen informatie (woordenboek, telefoonboek).
Soms staat een boek ook voor een vertelling, zoals in het geval van een bijbelboek; de bijbel bestaat uit tientallen bijbelboeken (genesis, exodus etc.); verhalen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij wel, taal is geen exacte wetenschap en zoals ook uit mijn opmerking over bijbelboeken blijkt betekent boek dus soms ook verhaal, maar wie een verhandeling over een wetenschappelijk onderwerp schrijft kan evengoed zeggen dat hij een boek schrijft.
Een boek is gebruiksvoorwerp, een verhaal is vertelling over de belevenissen van één of meerdere hoofdpersonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een boek kun je dichtslaan, en een verhaal moet je vaak aanhoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verhaal maakt een boek een boek!