Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik geschikte boeken kopen, vinden?

Ik ben op zoek naar 'determinatie' boeken van de dieren in Venezuela, het gaat dan vooral om ongewervelden, reptielen en amfibieën, maar ook zoogdieren en vogels zou ik niet afslaan. Ook boeken die het wat breder aanpakken, namelijk zuid-Amerika zouden al heel fijn zijn.
Op Internet kan ik echter weinig boeken vinden die echt over de diersoorten daar gaan en een beetje wetenschappelijk bedoelt zijn. Ik ben dan ook niet op zoek naar reisverslagen of iets dergelijks.

Misschien is het handig om te weten dat ik van de zomer veldonderzoek ga doen in Venezuela en dat extra boeken altijd welkom zijn!

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
782

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijk even op NHBS, daar kun je bestellen wat je zoekt. Je kunt je vraag ook even op het RAVON forum posten of via de Lacerta website fora.
Het gaat wel in de papieren lopen , zoveel diergroepen in een zo soortenrijk land denk ik. Probeer misschien wat pdf's te scoren in nieuwsgroepen en neem een tablet mee.
Als je een laptop en smartphone hebt kun je ook met cybertracker gaan werken (alleen windows mobile, maar geschikte apparaten zijn nu voor een grijpstuiver te koop) en tegenwoordig is er ook obsmapp voor android smartphones.
Veel succes op beestjesjacht, er zijn tegenwoordig ook superzaklantaarns te koop die in de jungle en boven het water van pas komen van Fenix of Oled, wel prijzig.

Toegevoegd na 13 uur:
Bibliotheekboeken kun je met een digitale camera fotograferen, en dan kun je er een persoonlijke pdf van maken te lezen op laptop, reader of tablet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou eens in de catalogus op bibliotheek.nl kunnen zoeken, onderaan recht staat ook een link naar zoekresultaten op Picarta, boeken daar weergegeven bevinden zich in bibliotheken door heel Nederland maar je kan een aanvraag doen via je plaatselijke bibliotheek, een aanvraag kost iets van 2,50 euro en je mag de boeken een maand lenen. Dit is niet kopen maar ze hebben wel een groot aanbod en je kan dingen die je interessant vind dan kopieren of inscannen of als het boek echt bij je past er later naar opzoek gaan bij een boekhandel om het aan te schaffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een goede boekwinkel, misschien kunnen die u verder helpen.
Of via de biologieafdeling van een universiteit
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding