Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke boeken bestaan er over (echte) oplichters en oplichterspraktijken?

Toegevoegd na 28 minuten:
Het mogen ook Engelse boeken zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb vorig jaar het boek "De arrestatie van een meestervervalser" van Frederik H. Kreuger gekocht. Het gaat over een schilder die vervalsingen maakte. Ook zijn eigen schilderijen werden als echte Vermeer of Frans Hals of Pieter de Hoogh.



In 1937 koopt de directeur van Museum Boymans, Dirk Hannema “De Emmaüsgangers” voor de som van 540.000 gulden. Voor het doek is grote belangstelling, aangezien alom gedacht wordt dat het om een vroeg meesterwerk van Vermeer gaat.
Museum Boymans toont het stuk als een hoogtepunt in de collectie. Kenners uit de kunstwereld prijzen de kwaliteit van het kunstwerk.

Het blijkt geschilderd te zijn door Han van Meegeren. (10 oktober 1889 – 30 december 1947)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

" Centen graaien" van Peter Stuivenberg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las even 'Stuiverberg' en dat vond ik toch wel een toepasselijke naam met zo'n boektitel. xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja nu je het zegt :D
heer olivier - Leon Zoeteman
het dagboek van heer olivier - leon Zoeteman
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebakken lucht van Peter Smulders. Hij was / is redacteur bij Tros Opgelicht en heeft in dit boek diverse geruchtmakende oplichtingszaken en oplichters beschreven. Er is nog een vervolg op, maar daarvan schiet de titel me zo 1, 2, 3 niet te binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding