Wat is de gemiddelde marge op boeken?

Vraag mij af of hier veel aan verdiend wordt, omdat sommige boekwinkels zonder verzendkosten te berekenen, verzenden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

De winkelier heeft een marge van tussen de 25% en de 42% van de verkoopprijs van dat boek. Deze marge wordt deels bepaald doordat je verschillende soorten boeken hebt en deels door de uitgever die dat bij bepaald soorten boeken mag bepalen. De boekenprijs is overigens een vaste prijs.

Marge is niet hetzelfde als winst, je weet immers niet welke kosten de winkelier heeft. Die kosten en marketingstrategie bepalen of ze wel of niet verzendkosten rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een van de weinige producten waar de winkelier nog zelf mag bepalen hoeveel er voor zijn product gevraagd word vanwege "het zien van boeken als cultuur". Maar over het algemeen als je naar de commerciele boekenwinkels kijkt dan pakken ze zo'n 40% marge per boek bijvoorbeeld een Harry Potter boek.