in welke tijd speelt het boek de alchemist zich af?

ik heb het boek de alchemist gelezen , maar ik kan er maar niet vinden in welke tijd het zich afspeelt ik denk dat het begin is van de 20twintigste eeuw maar ik ben niet zeker.

de Alchemist , Paulo Coelho
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Alchemist

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Er zijn geen concrete aanwijzingen die de tijd aangeven. Het speelt in Andolusie waar de tijd stil lijkt te zijn gestaan. Dit is bewust gedaan om het filosofische thema te benadrukken dat in veel culturen van toepassing kan zijn.

In het boek is wel duidelijk dat het boek zich niet in het heden speelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan de vraag niet bewerken op mijn iPhone, maar ik dacht zelf ook aan het begin van de 20e eeuw. Belangrijk voor het verhaal is het zeker niet. Heel mooi boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk wil de schrijver duidelijk maken dat het van alle tijden is en daarom geen tijdsduiding geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik ook, dat staat ook in mijn antwoord.