Wat voor soort boek is een boek die antwoord geeft op je vraag?

Niet dat ik er in geloof maar is grappig. Vandaag op school had een leraar een boek meegenomen die antwoord zou geven op je vragen! Kent iemand het of waar kan ik het halen en hoeveel kost het?

Toegevoegd na 1 minuut:
En weet er iemand een reden waarom deze antwoord soms weleens lijken te kloppen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de I-tjing is de allerbekendste!

Het beste antwoord

Er zullen er vast wel meerdere zijn.
Ik heb er één thuis.
"Het boek met alle antwoorden" van Carol Bolt.
ISBN: 90-5501-828-7

Toegevoegd na 41 minuten:
Redenen waarom deze antwoorden soms weleens lijken te kloppen?
Puur toeval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weetje ook een logische verklaring voor deze boek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Logische verklaring? Tot op heden heeft het ding nog niets goed voorspeld (of ik interpreteer de antwoorden verkeerd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het puur toeval is. Ik denk dat het ligt aan het feit dat het expres vaag gehouden antwoorden zijn, die op zoveel mogelijk vragen van toepassing zijn, dat die antwoorden daar expres zo voor geschreven zijn;
en aan het feit dat op veel vragen meerdere antwoorden toepasselijk zijn, omdat bij de meeste problemen wel met allerlei verschillende dingen verbonden zijn, waardoor er al best veel kans is dat een willekeurig antwoord wel op de een of andere manier van toepassing is op je vraag.

Andere antwoorden (5)

Voor velen zal dat de bijbel zijn, voor anderen de koran. Zo is er nog wel een hand volboeken te noemen, variërend van de zo juist genoemde tot de sprookjes van Grimm of Andersen toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een meiden boek zoals : Hoe overleef ik ?

Die boeken hebben allerlei antwoorden staan, Je legt je hand op de boek en stelt een vraag, Wanneer je de boek willekeurig openslaat krijg je een antwoord,

<< Ik weet niet precies hoe de boeken heten, probeer de (Hoe overleef ik ) Boeken eens af te struinen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boek wat alle antwoorden heeft op alle willekeurige vragen dat bestaat niet.
Maar wat jij zegt: het kan heel grappig zijn.

Net als astrologie.
Dat de sterren zouden uitmaken wat voor mens je bent.

Een boek wat nog het meeste antwoorden op de meeste vragen kan geven, dat heet:
Een encyclopedie.
Dat is een gestructureerde, geschreven verzameling van menselijke kennis, vaak met aanvullingen zoals afbeeldingen, geluidsopnames en videomateriaal.

Meestal meer dan een boek, trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het 'Het boek met alle antwoorden'. Sommige boeken roepen meer vragen op dan antwoorden; dat is bij dit boek zeer zeker het geval. Sterker nog, zonder vragen is er met Het Boek met alle Antwoorden helemaal geen lol te beleven.

Het is een bundel met korte mogelijke antwoorden op velerlei vragen. Het houdt het midden tussen orakels en engelenkaarten. Het doel, antwoord te geven op levensvraagstukken, is hetzelfde alleen het middel verschilt. De toepassing van dit boek is wel bijzonder gebruiksvriendelijk omdat je je niet hoeft te verdiepen in legmethoden of uitgebreide gebruiksaanwijzing.

Je formuleert een vraag inzake een te nemen beslissing in het dagelijks leven en slaat het boek open: daar staat dan het antwoord op die vraag. Je moet er natuurlijk wel in geloven, dan klopt bij toeval het antwoord soms nog ook.

Je kan het boek hieronder bestellen en het kost € 12,95.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heei, ik heb ook zo'n boekje thuis, die van mij is heel klein, bijna net zo groot als je wijs vinger, Je kan het gewoon kopen bij de boekhandel, alleen bedenk wel of je het wil, een vriendin van mij had het ook en die had de vraag gesteld: wanneer ga ik dood, en toen antwoordde het boekje : 'Snel' mijn vriendin is er heel onrustig van geworden en ze is nu extreem voorzichtig.
Groet.