Welke schrijfsters zijn vergelijkbaar met L.J. Smith en Stephenie Meyer?

Ik wil nog meer Engelse boeken lezen, o.a. voor school, en ik ben dol op de boeken van L.J. Smith en Stephenie. Dus welke boeken zijn nou te vergelijken met de boeken van hun? Of 1 van hun?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik kan je niet alle schrijfsters geven want het zijn er heel veel, had ze allemaal opgeslagen staan op mijn telefoon maar die gegevens ben ik kwijt. Hoe dan ook, check deze sites maar ff, alle boeken zijn wel de moeite waard:

www.blossombooks.nl
www.jeugdliteratuurplein.nl
www.young-adults.nl

De laatste site is echt de allerbeste, alle leuke boeken in de stijl van LJ smith en Stephenie Meyer kun je daarop vinden!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken die schrijfsters niet, maar een makkelijke manier om soortgelijke boeken te vinden is naar de site van bv bol.com te gaan. Daar tik je de naam van een boek in, en dan krijg je vaak ook een lijstje: kopers van dit boek vonden dit ook leuke boeken, of iets van die strekking
anneliez
12 jaar geleden
Alyson Noël schrijft boeken over onsterfelijken, dat lijkt er dus heel erg op. Ik vind zelf dat je wel goed moet nadenken bij die boeken, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Het zijn tot nu toe 4 boeken. De 5e is in het Nederlands nog niet uit, maar in het Engels wel. De titels (Nederlands) zijn Evermore, Blauwe Maan, Schaduwland, Duistere Vlam en het 5e heet Nachtster. De filmrechten voor de boekenreeks zijn ook al verkocht. De Engelse boeken zijn bij bol.com verkrijgbaar voor €9,99 per stuk. Dan heten ze Evermore, Blue Moon, Shadowland, Dark Flame en Nightstar. Dat ligt waarschijnlijk ook wel voor de hand. Als je op de link klikt ga je naar bol.com voor de hele serie in het Engels. Veel plezier met lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De boeken van Darren Shan (de schrijver z'n pseudoniem is Darren Shan en de hoofdpersoon in de boeken ook) gaan over vampiers en ik vond ze erg spannend. Ze zijn ook niet te moeilijk in het Engels denk ik en het is duidelijk geschreven. Er zijn 12 delen en er is laatst een film gemaakt van deel 1 t/m 3 maar die vond ik niet zo goed. Darren Shan heeft ook een serie (10 boeken) over demonen (Demonata) Ik denk dat je een groot deel van die boeken gewoon in de bibliotheek kan lenen. Veel leesplezier!