Ik ben 16, schrijf een boek en wat nu?

Ik ben 16 en schrijf een boek.
Ik ben al vrij ver alleen ik heb nu het probleem.
Als hij af is wil ik hem graag uitgeven, maar hoe moet ik doen?
Waar?
Wat komt er allemaal nog kijken bij een boek schrijven?

Mijn boek gaat in het kort over een meisje dat wordt gepest en problemen thuis heeft.
Ik gebruik in het boek gedichten.

Kan dit boek misschien nog bekend worden?

Toegevoegd na 4 uur:
En mijn onderwerp, is dat een goed onderwerp voor een boek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op je taalgebruik, dat is een eerste vereiste. Een uitgever zal daar zeker op letten en als er veel taalfouten in staan zal hij het snel terzijde leggen.
Je schrijft bijvoorbeeld: Als hij af is maar je doelt op het boek dus moet het zijn als HET af is. En achter het woord probleem in de tweede zin hoort geen punt maar een dubbele punt of je moet zeggen ik heb nu een probleem i.p.v. ik heb nu het probleem.

Het beste antwoord

Je kunt, als je alleen bekend wilt worden en (nog) geen geld aan je schrijfwerk wilt verdienen overwegen om het boek via een website ter download aan te bieden.

(Als je eenmaal beroemd bent kun je altijd nog geld vragen voor je volgende boeken.)

Bouw er een mooie website omheen (er zijn genoeg gratis weblog sites die zich daarvoor lenen, of maak een google site), en adverteer voor je site en je gratis boek op de goede plaatsen: meidenforums, hyves- en facebook pagina's die met pesten te maken hebben enzovoorts.

Laat je boek wel eerst door een paar vrienden of familieleden lezen om eventuele taalfouten, rare zinnen of andere foute of onlogische dingen te corrigeren.
Het moeten mensen zijn die je eerlijk vertellen wat er niet goed is, en niet alleen 'ja hoor, prachtig verhaal, je wordt beroemd' vriendinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan contact opnemen met een of meer uitgeverijen of ze je boek uit kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op de site van tenpages.

http://tenpages.com/

"Via TenPages.com kan een schrijver namelijk tien bladzijden van zijn boek uploaden. Het publiek kan het online lezen, erop reageren en er een aandeel in aanschaffen. Die aandelen kosten 5 euro per stuk en als er 2.000 zijn verkocht, wordt het boek uitgegeven door een bekende uitgeverij. Dan gaan de lezers die een aandeel hebben ook meeverdienen. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stuur je manuscript naar verschillende uitgevers om eerst te polsen of het kwalitatief hoogwaardig genoeg is om uit te geven.

dit zullen hun dan beoordelen, daarna kun je offertes aanvragen bij de uitgevers voor het uitbrengen van een boek!

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uitgeven op een goedkope manier kan,kijk maar eens op volgende website:
http://www.boekscout.nl/
12 jaar geleden
waarschuwing: Voor dat je de manuscripten naar iemand stuurt, stuur je ze eerst naar jezelf, aangetekend en verzegeld. Dat kost je een paar euro maar als je de brief hebt ontvangen bewaar je hem gesloten. Mocht iemand ongevraagd gebruik maken van jou manuscript dan heb je altijd bewijs dat het echt van jou is, let op de enveloppe moet nog dicht zijn bij een evt. rechtzaak. en het is zo goedkoper dan een patent of auteursrecht aanvragen.