Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor boek is Spaar de Spotvogels ofwel To Kill a Mockingbird??

Heb net een griezelboek voor young adults gelezen waar er best veel verwezen wordt naar dit boek. En vroeg me af of het echt een mooi boek is om te lezen en wat voor genre het is, is het ook een beetje griezelig of het is een dramatische roman??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
569

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het boek wordt gezien als aardig humoristisch met grote problemen. Een soort van leuk thriller boek ding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spaar de spotvogel is een ontroerende en hartverscheurende roman over onrecht in het diepe zuiden van de Verenigde Staten. Het jonge meisje Scout Finch en haar oudere broer Jem worden zich bewust van de grove ongelijkheden die er heersen tussen blank en zwart. Ze krijgen er direct mee te maken wanneer hun vader – de advocaat Atticus – alles riskeert om een zwarte man te verdedigen die ten onrechte wordt beschuldigd van de verkrachting van een blank meisje.

Het is dus een boek over rassendiscriminatie. Ik heb het jaren geleden gelezen, vond het een mooi boek, dus lees het eens zou ik zeggen
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding