wie kan er frans spreken/lezen? en kan mij een verhaal van Maupassant uitleggen

Maupassant is een bekende schrijver in Frankrijk en daarom wou ik graag een verhaal van hem lezen; ik had in de bieb het verhaal 'une lettre' gevonden, hier snapte ik niets van! Zou iemand het aan mij kunnen uitleggen in het nederlands, het verhaal heb ik nog gevonden op internet en dit is de link (pdf)
http://www.annuaire-spectacle.org/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=3864
het gaat naar mijn idee over een columnist die een brief van een vrouw krijgt, maar wat zij in die brief schrijft snap ik niet. Klopt het wat ik eruit heb gehaald?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

merci! Dankzij jou heb ik een grappig verhaal van Maupassant gelezen! Ik ben française en....mijn nederlands is niet goed genoeg om een precies vertaling te geven. Het is geschrijven in oude frans. Het is (een beetje) zo: Maupassant verteld in dat hij heeft een brief ontvangen van een jonge dame die op zoek is van een goede man te trouwen. Ze zegt dat ze is echte arm maar met goede morale. En zij is bang omdat zij familie geen geld heeft dat ze gaat noit een goede ''partij'' vinden. (je weet hoe het ging toen in de jaren 1800). Maar de brief van de dame is zo vol goede woorden voor haarzelf dat Maupassant denkt dat het meije ligt en dat ze is gewoon op zoek naar een rijk man om te trouwen en hij denkt dat zij wil met hem trouwen omdat hij heeft een goede hart. Maar het is al echte ironish en grapig.
Zzo. Heb ik een beetje geholpen? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nu is mijn Frans erg terrible. Maar gelukkig zijn daar hulpmiddelen voor tegenwoordig.

Zie de link voor de Nederlandse vertaling van Google translate. Ik hoop dat u hier iets aan heeft.