Hoe eindigt het sprookje 'Roodkapje' in de originele versie?

Ik heb verschillende versies gelezen over hoe de wolf dood gaat maar welke is nu echt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer deze (klik na intro op "start") en maak je eigen Roodkapje:
http://www.sprookjesvallei.nl/

Het beste antwoord

Hij at Roodkapje op.
Na deze malse boutjes ging de Wolf een dutje doen, maar hij snurkte zo hard dat een Jager, die buiten voorbij liep, het hoorde. Hij ging Grootmoeders huisje binnen en zag de Wolf liggen. Hij vermoedde meteen wat er was gebeurd, want de buik van de wolf was enorm dik! De Jager sneed de buik van de Wolf open en bevrijdde zo Roodkapje en Grootmoeder. Samen deden zij een stel grote stenen in de buik van de Wolf, zodat hij niet zou merken, dat ze eruit waren. Toen de Wolf wakker werd voelde hij zich niet echt lekker en had een ontzettende dorst. Hij ging naar buiten om water uit de put te drinken, de stenen in zijn buik rolden naar voren en hij viel met een plons voorover in de diepe put! Niemand heeft ooit meer last gehad van de Wolf...

Dit is wat ik me ook altijd herinner van het verhaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oma at hij ook op:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ja zo gaat het inderdaad,zulke verhalen die je als kind hebt gehoord,vergeet je nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat met die stenen was de wolf van de zeven geitjes volgens mij. De jager haalde wel grootmoeder en roodkapje eruit.

Andere antwoorden (3)

De buik van de wolf wordt open gesneden en dan komt oma eruit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de allereerste versie sterft Roodkapje, in de meest bekende versie, die van de gebroeders Grimm worden Roodkapje en Grootmoeder uit de buik van de wolf bevrijd door de jager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de echte originele ( niet kinder versie) gaat roodkapje en de oma dood.