Weet iemand de titel (en/of auteur) van de volgende twee boeken? Zo ja, wat zijn die?

Er zijn twee boeken die ik eind vorige eeuw heb gelezen, en waar nog steeds stukjes van terug komen in mijn geheugen. Ik zou ze graag nog een keer lezen, maar ik ben de titels en de auteurs vergeten.

Ik hoop dat aan de hand van de fragmenten die ik hieronder beschrijf iemand me hier mee kan helpen (p.s. het zijn de fragmenten zoals ik me herinner).

Boek 1:
Twee mannen beginnen in de booming 80's een bedrijf in niets. d.w.z. ze leiden iedereen om de tuin zodat ze in een prestigieus kantorencomplex ruimte krijgen, parkeerplaatsen enzo. Ze fokken de boel lekker op zeg maar. Uiteindelijk beginnen ze op de bovenste verdieping een bordeel of SM club.

Typische zin uit het boek: '.... en zij hadden ook wel eens zin om zo'n in strak mantelpakje gehesen hockeymeid te bespringen'.

Boek 2:
De zoon die niet zo is geslaagd als de rest van de familie zit (weer?) thuis en drinkt gedurende het hele boek door behoorlijk. o.a. de golfvriendin van zijn moeder bevredigt hem oraal met de ijsklontjes uit haar whisky in haar mond. Later rijdt hij met de Porsche van zijn in het buitenland wonende broer naar het westen.

De mooie beschrijving van de mechanische kwaliteit van het motorblok en de versnellingsbak was wat mij betreft een literair hoogtepuntje.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag,

Martin

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ceeve
12 jaar geleden
ik heb het idee dat het je vooral meer gaat om de andere hoogtepuntjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort hoogtepuntjes komen in de literatuur vaker voor dan versnellingsbakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat het echte boeken waren, en niet van die tijdschriften met een of andere blote meid op de voorkant ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het was echt literatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Literatuur ????!!!
Nou, dan zel het wel iets van Ronald Giphart zijn ofzo ; die is ook niet-te-lezen door al die sex,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het zo vreemd dat iedereen gelijk denkt aan pulp romannetjes en sexblaadjes. In beide boeken samen komen minder verwijzingen naar sexualiteit voor dan in de gemiddelde popsong op Sky Radio. Alleen de manier waarop het beschreven is... en dat maakt het literatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giphart had gekund, maar zijn romans zijn van later datum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal het vermoedelijk Jan Wolkers zijn ? Dat iedereen meten denkt aan pulp en sexblaadjes zal vermoedelijk lichtelijk iets te maken kunnen hebben met jouw keuze van fragmenten ?? Maar als er minder sex in zit dan in een gemiddelde popsong, kan het Wolkers haast niet zijn nee.....die heeft er méér :lol:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als iets van Brett Easton Ellis en consorten, kan er alleen geen titels bij bedacht krijgen.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk komen deze boeken, waarvan ik helaas de titels niet weet, uit de Bouquetreeks voor volwassenen ( van lichaam ) althans.
Het literaire gehalte lijkt me,uit jouw beschrijving op te makken nogal bedenkelijk.