Weet iemand leuke boeken om te lezen?

Een beetje in de richting van romans en thrillers. Voorbeelden van boeken die ik heeeel erg goed vind zijn: alles te verliezen: Esther Verhoef. En de ontsnapping: Heleen van royen. Weet iemand andere boeken die een beetje van dit genre zijn? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (15)

De Passievrucht (Karel Glastra van Loon)
Boeken van Tomas Ross (te veel om op te noemen)
Boeken van Dan Brown (Da Vinci Code, Juvenalis Dilemma, etc.)
En ik neem aan dat je zelf al wel aan de andere boeken van Esther Verhoef en Heleen van Royen hebt gedacht? Vergeet ook het grote Heleen van Royen-vakantieboek niet, erg leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De boeken van de Belgische schrijver Pieter Aspe! Er zijn er al vele verfilmd in de Vlaamse serie: "Aspe".

http://www.boekbeschrijvingen.nl/aspe-pieter/aspe.html

Toegevoegd na 20 minuten:
Bovenstaande van Aspe zijn thrillers.
Schitterend geschreven romans die ik pas gelezen heb zijn: "Honderd jaar" en "De Tora-trilogie", beiden van de Noorse schrijfster Herbjorg Wassmo. Ook aanraders!

http://www.boekbeschrijvingen.nl/wassmo-herbjorg/wassmo.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dat genre niet, maar "Elixer" van Hilary Duff is prachtig ! Of "Wings", "Spells" of "Illusions". Supermooie boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Donna Tart - de verborgen geschiedenis

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-verborgen-geschiedenis/1001004006426053/index.html

Pascal Mercier - nachttrein naar lissabon

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/nachttrein-naar-lissabon/1001004002504705/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020088916bnt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide mooie boeken, maar wel moeilijk in vergelijking met Esther Verhoef en Heleen van Royen. Geen 'wegleesboeken'
HhhH (Himmlers hersenen heten Heinrich) van Laurent Binet.
Vorige week gelezen, goed boek. Gaat over Heinrich, "het blonde beest" hij is mede verantwoordelijk voor de jodenvervolging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Millennium Trilogie van Stieg Larsson.
Heel erg goed.

Verder qua spanning de boeken van Lee Child (ben er net zelf weer één aan het verslinden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn favoriet is Het geheime leven van een ploetermoeder van Fiona Neill. Zo grappig!

Vogelman van mo hayder is een superspannende thriller, al haar boeken zijn trouwens goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn dromen van Simone van der Vlugt is een meeslepend verhaal over paranormale zaken, de Marokkaanse cultuur, leven in de grote stad en de dreiging van terrorisme.

Een vakantie naar Marrakech zou de passie in het huwelijk van Rosalie en Jeroen weer moeten aanwakkeren, maar de reis eindigt in een nachtmerrie. Rosalie heeft een slecht voorgevoel en het toestel waarin Jeroen alleen naar huis terugkeert stort neer. Terug in Amsterdam besluit Rosalie dat ze haar voorspellende dromen niet langer kan negeren. Niemand neemt haar echter serieus. Als zij een droom krijgt over een ophanden zijnde terroristische aanslag, beseft ze dat de tijd begint te dringen.

Voor haar vorige boek Op klaarlichte dag ontving van der Vlugt de NS Publieksprijs 2010, en de Crimezone Award 2010 voor beste Nederlandstalige thriller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het labirinth van kate mosse is ook een beetje zo geschreven als de davinci code en kan je dus wel gaaf vinder ze heeft 2 van dat soort boeken geschreven.

Toegevoegd na 25 seconden:
labyrinth natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De boeken van Mo Hayder, wel een stuk heftiger dan Esther Verhoef, maar heel erg goed.
En de boeken van Patricia Cornwell, met hoofdpersoon Kay Scarpetta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vind je deze ook goed, niet helemaal het gevraagde genre maar wel misdaad: De boeken van R.D. (Rodney) Wingfield over inspecteur Frost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thrillers:
Begraafplaats van Praag - Umberto Eco
€ 19,95
Bloedlink - Jens Lapidus
€ 19,95 € 15,00 .
Charles den Tex Pakket
€ 51,90
Connelly Collectie - Michael Connelly
€ 27,50 .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de boeken van Agatha Christie zijn erg spannend, en slim geschreven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Hongerspelen trilogie (De Hongerspelen, Vlammen, Spotgaai) van Suzanne Collins is absoluut een aanrader. Het zijn avontuurlijke en spannende boeken die echt geweldig in elkaar zitten. Ook speelt er een romance tussen de hoofdpersoon (een meisje genaamd Katniss) en 2 jongens, waartussen ze niet kan kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik houd veel van thrillers/misdaad. Op dit moment lees ik boeken van: Esther Verhoef, Saskia Noort, Simone van der Vught. Het boek wat ik nu aan het lezen ben heeft Verwelken (een Young-Adult Thriller).