Ik heb een oude bijbel in latijn, brevarium romanum leren kaft, wat zou de waarde zijn?

Ik heb een antieke bijbel breviarium romanium uit 1890 met leren kaft, heeft iemand enig idee van de waarde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik niet, maar zet gewoon voor de lol op marktplaats en kijk wat ze bieden en het gemiddelde is hij waart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want misschien hebben die mensen er totaal geen verstand van... Beter laten taxeren bij een goede taxateur lijkt mij.
Pieter2011
12 jaar geleden
Als je deze prijs bekijkt (twee delen) barst je spontaan in tranen uit:
http://boeken.tweedehands.net/religieus/breviarium-romanum-romeins-brevier.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 tientjes...
Pieter2011
12 jaar geleden
@Roland1995 Ik heb je bod even met de verkoper besproken en die gaat akkoord. Gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem m mee naar Kunst&Kitch :)

Het beste antwoord

Waar jij het over hebt is geen bijbel, maar een brevier of gebedenboek. Hierin staan de metten en lauden die kloosterlingen gedurende de dag op vaste uren moeten bidden.
Dat is heel wat anders dan een bijbel. Ze zijn wat zeldzamer, maar erg veel waard zijn ze niet. Meer dan 100 euro zal het niet opbrengen denk ik.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De exacte waarde kan ik je niet geven, maar helaas zal het niet veel zijn. De Bijbel is voor veel mensen een heilig boek. Dat was een boek waar je zuinig op was, voorzichtig en respectvol mee om sprong en een boek dat je zeker niet weg gooide. Het gevolg daarvan is dat ze niet zeldzaam zijn. Zelfs oude, mooie exemplaren als het jouwe, zijn nog erg veel van in omloop, wat de prijs natuurlijk enorm drukt.

Maar als je het precies wil weten, zul je ermee naar een echte taxateur moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En liefst een taxateur van religieuze boeken.
Als je even zoekt op Google en dan mn op veilingsites als EBAY, dan zie je verschillende exemplaren staan. Ik kwam prijzen tegen vanaf 18 Euro tot 125 Euro.

Op deze engelstalige site staan er heel veel (prijzen in GBP), dus geeft misschien een indicatie.
http://www.abebooks.co.uk/book-search/title/breviarium-romanum/hard-cover/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! De boeken die ik hier tegenkom hebben bijna allemaal een isbn nummer ik geloof nietdat ze dat in 1890 al hadden, zullen dus wel reprints zijn.