Wordt het boek "Gevangen" van Stephen King verfilmd, en zo ja wanneer?

In het Engels heet het "Under the dome".
Ik ben benieuwd hoe ze het verfilmen en kijk er erg naar uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens IMDB is het nog in ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bijna alles van die man wordt wel verfilmd. Hij is niet voor niets de auteur met de meeste verfilmingen op zijn naam. Niet dat ze allemaal goed zijn, maar het levert in ieder geval bijna altijd geld op. Zo zijn de verfilmingen waar ik op zit te wachten:

The dark tower (yes! Hopelijk een goede verfilming! En hij wordt opgesplitst in films en miniseries, dus genoeg filmtijd om veel details in te zetten.)
It (remake, hopelijk beter dan de eerste. Deze was weliswaar volledig, maar hij mist iets wat de meeste verfilmingen van Stephen King missen. Je kan namelijk niet alles goed verfilmen, de manier waarop hij schrijft. Als regisseur moet je zelf ook iets toe kunnen voegen, kijk maar naar The Shawshank Redemption, The Shining. Deze wijken sterk af van de boeken, maar een film lukt pas goed als je het IDEE gebruikt, en een sterk verfilming maakt. The Stand bijvoorbeeld is bijna letterlijk verfilmd, maar dat werkt gewoon niet op het scherm.)

Under the dome vind ik niet het sterkste boek van Stephen King, naarmate hij ouder wordt vind ik eigenlijk de meeste boeken vervelend worden (The Dark Tower uitgezonderd), maar een goeie verfilming lijkt me leuk. Het is namelijk wel een ijzersterk concept.